Bilgisayar Bakım Anlaşmasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

IT Bakım Antlaşması21. yüzyılda günümüzde bir çok kurumsal firma bilgişlemci tutmak yerine dışardan bilişim firmalarından uzman yardımı alarak bilgisayar bakım anlaşması yapmak yoluna gitmektedir. Bilgisayar bakım anlaşması veya bilişim bakım anlaşması yaptığınızda, o hizmeti size veren firma kurumunuzdaki tüm bilişim sistemlerinden sorumlu olacaktır. Bakım anlaşması kapsamında şirketinizde bulunan tüm bilgisayarlar, notebooklar, MacBook veya İmacler, yazıcılar, modemler, firewall cihazları, network access point cihazları, kesintisiz güç kaynakları, hub ve/veya switchler ile birlikte şirketinizde kurulu tüm sunucular, yedekleme cihazları, hatta mail serverlar bu kapsam içinde olacaktır. Ayrıca bakım anlaşmanız kapsamında Microsoft yazılımınız, server yazılımınız, backup yazılımınız, ofis yazılımlarınız gibi temel yazılımlarda kapsam içinde olacaktır. Muhakkak bilgişlem bakım anlaşmasında şirketinizin sibergüvenliği sağlanmalı, gerek antivirüs yazılımları kullanarak, gerek hem yazılımsal hem donanımsal firewall kullanarak şirketinizin veri güvenliğide en optimum düzeyde sağlanmalıdır.

Bilgisayar Bakım Anlaşmasını Kapsamı

Tam Kapsamlı Bakım AnlaşmasıPeki bilgisayar bakım antlaşması yaparken nelere dikkat edilmelidir? Bakım anlaşması yapacağınız firmayı nasıl seçmelisiniz? Burada öncelikle beklentiniz çalışacağınız firmanın size bakım kapsamında öncelikle 360 derecelik bir hizmet sunmasıdır. Yani öncelikle bilişim sistemlerinizin optimize edilmesi, bakımlarının yapılması, verimliliklerinin artırılması, çıkabilecek potansiyel sorunları önleyici tedbirlerin ve bakımların yapılması, yedekleme hizmetleri kurularak ciddi bir veri kaybına yol açan doğal veya sunni felaketlerde sistemlere en hızlı şekilde çalışacak noktaya getirecek planlamanın yapılması önemlidir. Tabi öncelik sistemin sorun çıkarmayacak şekilde kurgulanmasıdır ama sorun olduğunda size bakım anlaşması veren firma size hızla 24 saat içinde hatta mümkünse daha hızlı şekilde sisteminizdeki sorunu gerek online gerek şirketinizde ziyaret ederek çözme yoluna gitmelidir. Yani kapsamlı bir bakım anlaşması optimizasyon, tedbir, veri yedekleme, donanım ve yazılım bakımı, sibergüvenlik ve acil müdahaleyi kapsamalıdır.

Sibergüvenlik Nasıl SağlanırTabii özelliklede bakım anlaşması imzalamadan önce şirketinizin sibergüvenliğini sağlayacak tedbirlerini alıp alamayacaklarını kontrol etmeniz şarttır. Özellikle son yıllarda artan ransomware saldırılarından dolayı çok fazla şirketin gerek muhasebe gerek üretim datası çalınmaktadır. Ayrıca müşterilerinizin verilerininde çalınması mümkün olmaktadır. Burada şirketlerin hukuki sorumluluğunuda düşünecek olursanız bu anlamda ciddi tedbirler alınması gerektiğini anlarsınız. Bu anlamda IT desteği aldığınız firma kesinlikle sibergüvenliğinizi sağlamalı ve bir veri kaybı olması durumunda bu verileri hemen restore edebilmelidir.

Şirketinizin veri güvenliğini sağlamaya, bilişim sistemlerinizi optimize etmeye, özel yedekleme çözümleri sunmaya, bilişim sisteminizdeki tüm bilgisayar, yazıcı, ağ sistemleri ve sunucularınızın bakımını yapmaya talibiz. Detaylı bilgi için bakım anlaşması sayfamızı tıklayınız.

İlgili Yazılar

Leave a Comment